Tea Mates

Obchodné podmienky a odchrana osobných údajov

OBCHODNÉ PRAVIDLÁ

Prevádzkovateľ

Obchodné meno: Vladimír Köppel – Teamates.sk

Sídlo: Fedinova 1134/2, 85101, Bratislava

IČO: 54656907

DIČ: 1079397627

IBAN: SK2283605207004207931361

Zastúpená: Vladimír Köppel

Účelom týchto obchodných podmienok je vymedziť a upresniť práva a povinnosti predávajúceho (dodávateľa) na jednej strane a kupujúceho (zákazníka, spotrebiteľa) na strane druhej. Všetky zmluvné vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim sú uzatvorené v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky. V prípade ak je zmluvnou stranou spotrebiteľ, riadia sa právne vzťahy neupravené týmito obchodnými podmienkami zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení, zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v platnom znení, zákonom č. 108/2000 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri domovom predaji a zásielkovom predaji v platnom znení. V prípade, ak je zmluvnou stranou podnikateľ, riadia sa právne vzťahy neupravené týmito obchodnými podmienkami, zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení.

1.Úvodné ustanovenia

1.1 Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej  len „VOP“) upravujú práva a povinnosti zmluvných strán, ktoré vyplývajú z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim: Vladimír Köppel Teamates.sk IČO: 54656907, so sídlom Fedinova 1134/2, 85101, Bratislava a kupujúcim. Predmetom zmluvy je kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho. Všeobecné obchodné podmienky v znení platnom v deň uzatvorenia kúpnej zmluvy sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Ustanovenia zmluvy uzatvorené v písomnej podobe majú prednosť pred ustanoveniami týchto VOP, pričom v prípade rozporu sa v predmetnej časti VOP neuplatnia.

1.2 Ceny tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu sú uvedené s DPH. Cena nezahŕňa prepravu tovaru alebo iné voliteľné služby. Všetky obchodné a iné akcie platia do vypredania zásob, ak pri danom tovare nie je uvedené inak. Predávajúci je oprávnený  upraviť predajnú cenu tovaru, ktorá je uvedená na internetovej stránke internetového obchodu.

2.Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy

2.1. Kúpna zmluva sa uzatvára na základe návrhu, ktorý zasiela kupujúci predávajúcemu vo forme vyplneného a odoslaného formulára prostredníctvom internetovej stránky predávajúceho. Predmetom zmluvy je odplatný prevod vlastníckeho práva k tovaru označeného kupujúcim za kúpnu cenu a za podmienok, uvedených v tejto objednávke (ďalej len “objednávka”).

2.2. Po odoslaní objednávky bude zaslaná na e-mailovú adresu kupujúceho automaticky generovaná správa o prijatí objednávky do elektronického systému predávajúceho (ďalej len “potvrdenie doručenia objednávky”). Následne bude zaslaná na e-mailovú adresu kupujúceho informácia, ktorá obsahuje oznámenie o tom, či objednávka kupujúceho bola akceptovaná (ďalej len “akceptácia objednávky”). V akceptácii objednávky predávajúci uvedie tiež údaje o podmienkach, spôsobe a predpokladanej dobe dodania.

2.5. Uzatvorenie kúpnej zmluvy nastáva doručením akceptácie objednávky elektronickou alebo písomnou formou.

3.Práva a povinnosti predávajúceho

3.1. Predávajúci je povinný:

  1. v prípade akceptácie objednávky dodať kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve, lehote, kvalite, zabaliť ho a zabezpečiť prepravu dohodnutým spôsobom,
  2. zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal platné právne predpisy SR,
  3. zaslať v elektronickej alebo písomnej forme daňový doklad o zaplatení zálohy alebo kúpnej ceny najneskôr spolu s tovarom, prípadne ďalšie doklady, ktoré sú predpísané platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky ako napríklad návod v slovenskom jazyku, dodací list, záručný list a pod.

3.2. Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny kupujúcim za dodaný tovar.

3.3. Ak predávajúci v prípade nedostupnosti tovaru alebo vypredania zásob, nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote dohodnutej v kúpnej zmluve, určenej týmito VOP alebo za dohodnutú kúpnu cenu, je povinnosťou predávajúceho ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie, poprípade možnosť odstúpenia od kúpnej zmluvy pre kupujúceho (storno objednávky), ktoré možno zaslať tiež emailom. V prípade uhradenia kúpnej ceny, je povinnosťou predávajúceho po odstúpení od zmluvy vrátiť už uhradenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 dní odo dňa jeho doručenia.

4.Práva a povinnosti kupujúceho

4.1 Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami.

4.2 Kupujúci je povinný:

  1. zaplatiť dohodnutú kúpnu cenu predávajúcemu v lehote splatnosti, vrátane nákladov za doručenie objednaného tovaru,
  2. prevziať tovar, ktorý bol odoslaný na prepravu, a potvrdiť prevzatie tovaru svojim podpisom, alebo podpisom ním poverenej osoby.
  3. objednaním tovaru z online obchodu Teamates.sk a potvrdením odoslanej objednávky je uzatvorená platná kúpna zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim na základe § 43a zákona č. 40/1964 Zb. Odstúpením od kúpnej zmluvy je teda možné v zákonom daných dôvodoch. Pre odoslanie objednávky je potrebné kliknutie na tlačidlo „Objednať s povinnosťou platby“.

    Tým bol kupujúci (spotrebiteľ) pred uzavretím objednávky oboznámený s tým, že súčasťou objednávky je povinnosť zaplatiť cenu podľa § 4, ods. 2. zákona č. 102/2014 Zb. t.j. Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo obchodných priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

    Ako kupujúci máte teda povinnosť zaplatiť kúpnu cenu a objednanú vec prevziať. Túto povinnosť vám ukladá § 588 zákona č. 40/1964 Zb.

    Neprevzatím zásielky bez udania dôvodu teda dochádza k porušeniu kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho podľa § 588 zákona č. 40/1964 Zb. a vzniká tým povinnosť uhradiť predávajúcemu vzniknutú škodu t.j. náklady na prepravu tovaru a uskladnenie u prepravnej spoločnosti, ktoré musel predávajúci uhradiť podľa § 420, § 442, § 592 a § 593 zákona č. 40/1964 Zb.

    Pokiaľ si zásielku kupujúci bez udania dôvodu neprevezme, jedná sa z jeho strany o porušenie kúpnej zmluvy a kupujúci týmto nesie zodpovednosť za škodu, ktorá vzniká predajcovi. Kupujúci je povinný uhradiť predávajúcemu všetky náklady vynaložené na zaslanie, uloženie a vrátenie balíka prepravnou spoločnosťou.

5.Dodacie a platobné podmienky

5.1. Pri každom tovare je na internetovej stránke elektronického obchodu uvedená dostupnosť skladom. Pri tovaroch ktoré nie sú dostupné skladom je potrebné sa informovať o jeho možnej dostupnosti emailom.

5.2. Tovar je obvykle dodávaný v lehote 3-5 kalendárnych dní. Ak sa zmluvné strany nedohodli inak, predávajúci je povinný dodať vec kupujúcemu bezodkladne, najneskôr do 30 dní odo dňa akceptácie objednávky. Pokiaľ si túto povinnosť predávajúci nesplnil, môže ho kupujúci vyzvať, aby dodal vec v ním určenej primeranej dodatočnej lehote. Ak nedôjde k dodaniu veci ani v tejto dodatočnej primeranej lehote, je kupujúci oprávnený odstúpiť od zmluvy.

5.4. Rozmery, váha a iné údaje o tovare, ktoré sa nachádzajú v katalógoch, prospektoch a iných písomnostiach predávajúceho umiestnených na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho sú uvádzané výrobcom, pričom je prípustná odchýlka +- 1% z ich hodnoty.

5.5. Povinnosťou kupujúceho je prevziať tovar na dohodnutom mieste, podľa kúpnej zmluvy alebo iným spôsobom v čase pred doručovaním tovaru (ďalej len „miesto dodania“). Okamihom doručenia tovaru kupujúcemu sa tovar považuje za dodaný.

5.6 V prípade potreby opakovať dodanie, kupujúci bezdôvodne odmietne tovar prevziať alebo ak si kupujúci neprevezme tovar do 7 dní po márnom uplynutí doby dodania, vzniká predávajúcemu nárok na uplatnenie náhrady vo výške skutočných nákladov na doručenie tovaru.

5.8. Povinnosťou kupujúceho je kontrola prijatej zásielky, obal tovaru a aj tovar, ihneď po doručení v prítomnosti zástupcu predávajúceho, napríklad kuriéra. Kupujúci môže kupujúci odmietnuť prevziať dodaný tovar s vadou alebo potvrdiť doručenie tovaru s vadou a následne v zmysle čl. 8 týchto VOP uplatniť reklamáciu vád tovaru u predávajúceho alebo ním určenej osoby.

5.9. V prípade nedodania tovaru predávajúcim, je kupujúci odstúpiť od kúpnej zmluvy a predávajúci je povinný kupujúcemu vrátiť už zaplatenú kúpnu cenu alebo jej časť na bankový účet kupujúceho v lehote 14 dní od okamihu doručenia odstúpenia.

6.Kúpna cena

6.1 Kúpna cena za tovar, ktorá bola dohodnutá v kúpnej zmluve medzi kupujúcim a predávajúcim je uvedená v akceptácii objednávky (ďalej len “kúpna cena”).

6.2 Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru dobierkou v mieste dodania tovaru, rôznymi platobnými službami (kreditné karty, Paypal atď, ak dostupné) alebo bezhotovostným prevodom ešte pred prevzatím tovaru na účet predávajúceho uvedený v akceptácii objednávky. V prípade bezhotovostného prevodu sa platba považuje za uhradenú okamihom pripísania na účet predávajúceho.

6.3 Predávajúci je oprávnený odoprieť dodanie tovaru kupujúcemu, ak kupujúci nezaplatí predávajúcemu celú kúpnu cenu do momentu dodania tovaru a zmluvné strany sa nedohodli na zaplatení kúpnej ceny za tovar v splátkach.

7.Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare

7.1. Vlastnícke právo k tovaru nadobúda kupujúci až úplným zaplatením kúpnej ceny za tovar. Ak kupujúci zaplatil za tovar vopred, vlastnícke právo k tovaru nadobudne jeho prevzatím.

7.2. Po prevzatí tovaru tovaru alebo  v čase, keď predávajúci umožní kupujúcemu nakladať s tovarom a kupujúci tovar neprevezme, prechádza na kupujúceho nebezpečenstvo škody na tovare.

8.Zodpovednosť za vady a reklamácia

8.1. Kupujúci má právo požadovať bezplatné odstránenie vady, včas a riadne, pokiaľ ide o vadu tovaru, ktorú možno odstrániť.

8.2 Ak ide o neodstrániteľnú vadu, kupujúci je oprávnený požadovať zľavu z ceny alebo výmenu tovaru. Kupujúci má nárok na vrátenie peňazí len v prípade, ak výmena nie je možná vzhľadom na obmedzenú dostupnosť toho istého druhu tovaru.

8.3 V prípade opakovanej vady tovaru má kupujúci právo odstúpiť od zmluvy.

8.7. Reklamáciu možno uplatniť len v lehote 24 mesiacov od prevzatia tovaru (záručná doba). Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť u predávajúceho bez zbytočného odkladu, ako sa dozvie o vadách tovaru. Predávajúcu je povinný vybaviť (posúdiť) reklamáciu do 30 dní od doručenia vadného tovaru zo strany kupujúceho.

8.8 Predávajúci odporúča tovar pri jeho zasielaní na reklamáciu poistiť. Zásielky na dobierku predávajúci nepreberá. Kupujúci je povinný pravdivo uviesť všetky požadované informácie, najmä presne označiť druh a rozsah vady tovaru. Kupujúci zároveň uvedie, ktoré zo svojich práv vyplývajúcich z § 622 a 633 Občianskeho zákonníka si uplatňuje.

8.9 Ak je predmetom reklamácie tovar, ktorý sa nedá objektívne doručiť predávajúcemu alebo ktorý je pevne zabudovaný, kupujúci je povinný poskytnúť všetku potrebnú súčinnosť na vykonanie obhliadky reklamovaného tovaru predávajúcim alebo treťou osobou určenou predávajúcim. Reklamačné konanie sa v takomto prípade začína dňom, kedy bola vykonaná obhliadka tovaru podľa prvej vety.

8.10 Predávajúci alebo určená osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru ešte raz ho poučí o jeho právach.

8.11 Kupujúci nemá právo uplatniť si právo zodpovednosti za vady, o ktorých bol predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.

8.12 Predávajúci nezodpovedá za zjavné vady, ktoré kupujúci mohol zistiť kontrolou zásielky pri doručení tovaru a ktorú neoznámil zástupcovi predávajúcemu alebo prepravcovi. Taktiež predávajúci nezodpovedá za vady, ktoré vznikli v dôsledku nesprávneho zaobchádzania s tovarom, vystaveniu vonkajším nepriaznivým vplyvom, neodborného ošetrovania tovaru alebo obvyklého opotrebenia.

9.Osobné údaje a ich ochrana

9.1 Predávajúci týmto oznamuje kupujúcemu, že v zmysle § 13 ods. 1 písm. b) zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „ZOOÚ“) ako aj v zmysle ustanovení Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 bude v procese uzatvárania kúpnej zmluvy spracúvať osobné údaje kupujúceho bez jeho súhlasu, keďže spracúvanie osobných údajov kupujúceho je nevyhnutné na plnenie zmluvy, ktorej zmluvnou stranou je dotknutá osoba.

9.2 Kupujúci môže zaškrtnutím príslušného políčka „Vytvoriť konto“ pred odoslaním (formulára) objednávky vyjadriť svoj súhlas v zmysle § 13 ods. 1 písm. a) ZOOÚ, aby predávajúci spracoval a uschovával jeho osobné údaje, najmä tie, ktoré sú uvedené vyššie a/alebo ktoré sú potrebné pri činnosti predávajúceho týkajúcej sa zasielania informácií o nových produktoch, zľavách a akciách a spracovával ich vo všetkých svojich informačných systémoch, týkajúcich sa zasielania informácií o nových produktoch, zľavách a akciách na ponúkaných tovaroch.

9.3 Predávajúci sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi kupujúceho zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými právnymi predpismi SR, a vykoná všetky potrebné opatrenia na ich ochranu a zabezpečenie.

9.4 Predávajúci vyhlasuje, že osobné údaje bude získavať výlučne na účel uvedený v týchto VOP.

9.5 Kupujúci môže súhlas udelený podľa odseku 9.2 týchto VOP kedykoľvek odvolať. Odvolanie súhlasu možno zaslať predávajúcemu tiež emailom. Predávajúci je povinný bezodkladne po doručení odvolania súhlasu vymazať a zlikvidovať osobnú údaje kupujúceho.

9.6 Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka vo formulári potvrdil, že predávajúci mu dostatočným, zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom oznámil:

  1. svoje identifikačné údaje,
  2. identifikačné údaje tretej strany, ktorou doručí kupujúcemu objednaný tovar,
  3. účel spracúvania osobných údajov ktorým je uzavretie kúpnej zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim,
  4. že bude spracúvať osobné údaje kupujúceho v rozsahu meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a mailovú adresu, ak je kupujúci fyzickou osobou a v rozsahu obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, číslo telefónu a mailovú adresu ak je kupujúci právnickou osobou,
  5. že požadované osobné údaje je kupujúci povinný poskytnúť,

9.7 Predávajúci vyhlasuje, že bude spracúvať osobné údaje zákonným spôsobom a že súhlas dotknutej osoby si nebude vynucovať a ani podmieňovať hrozbou odmietnutia zmluvného vzťahu, služby, tovaru alebo povinnosti predávajúceho.

  • Kupujúci má ako dotknutá osoba právo:
  1. získať prístup k týmto osobných údajov a informácie o
  2. účele spracúvania osobných údajov,
  3. kategórii spracúvaných osobných údajov,
  4. identifikácii príjemcu alebo o kategórii príjemcu, ktorému boli alebo majú byť osobné údaje poskytnuté, najmä o príjemcovi v tretej krajine alebo o medzinárodnej organizácii, ak je to možné,
  5. dobe uchovávania osobných údajov; ak to nie je možné, informáciu o kritériách jej určenia,
  6. práve požadovať od prevádzkovateľa opravu osobných údajov týkajúcich sa dotknutej osoby, ich vymazanie alebo obmedzenie ich spracúvania, alebo o práve namietať spracúvanie osobných údajov,
  7. práve podať návrh na začatie konania podľa § 100 ZOOÚ,
  8. zdroji osobných údajov, ak sa osobné údaje nezískali od dotknutej osoby

9.9 Kupujúci má právo u predávajúceho namietať voči spracúvaniu osobných údajov v prípadoch podľa § 27 ods. 1 ZOOÚ vyslovením oprávnených dôvodov alebo predložením dôkazov o neoprávnenom zasahovaní do jej práv a právom chránených záujmov, ktoré sú alebo môžu byť v konkrétnom prípade takýmto spracúvaním osobných údajov poškodené; ak tomu nebránia zákonné dôvody a preukáže sa, že námietka kupujúceho je oprávnená, predávajúci je povinný príslušné osobné údaje bez zbytočného odkladu blokovať a zlikvidovať ihneď, ako to okolnosti dovolia.

9.10 Predávajúci je povinný vybaviť žiadosť kupujúceho podľa ustanovenia týchto VOP, resp. vyhovieť požiadavkám kupujúceho podľa ustanovení ZOOÚ a informovať ho najneskoršie do 30 dní od prijatia žiadosti alebo požiadavky.

9.11 Predávajúci oznamuje týmto kupujúcemu, že pri spracúvaní osobných údajov kupujúceho sa predpokladá, že tieto budú poskytnuté a sprístupnené nasledovným tretím stranám, resp. okruhu príjemcov ako je používaný dopravca Packeta s.r.o.

10.Odstúpenie od kúpnej zmluvy

10.1 Pokiaľ predávajúci nie je schopný tovar dodať, ponúkne kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť odstúpiť od kúpnej zmluvy (stornovať objednávku). Ustanovenie 5.9 týchto VOP sa uplatní primerane.

10.2 Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez udania dôvodu v súlade s  § 7 a nasl. zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku v lehote 14 dní od prevzatia tovaru, (resp. odo dňa uzavretia zmluvy o poskytnutí služby alebo zmluvy o poskytovaní elektronického obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči), ak si predávajúci včas a riadne splnil informačné povinnosti voči kupujúcemu podľa tohto zákona.

10.3 Kupujúci má právo v rámci tejto lehoty po prevzatí tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode, a to v rozsahu potrebnom na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.

10.4 Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je kúpa tovaru aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

10.5 Pri odstúpení od zmluvy sa vyžaduje písomná forma, spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od zmluvy omylom alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči, alebo pomocou formulára, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto VOP. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty na poštovú prepravu.

10.6 V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy kupujúcim, sa zrušuje od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca s kúpnou zmluvou.

10.7 V lehote do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy, je kupujúci povinný bez zbytočného odkladu zaslať tovar späť na adresu sídla prevádzkovateľa alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci navrhol, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety tohto bodu týchto VOP sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.

10.8 Kupujúci je povinný doručiť predávajúcemu tovar kompletný vrátane kompletnej dokumentácie, nepoškodený, podľa možnosti v originálnom obale.

10.9 Zásielky na dobierku nebudú predávajúcim preberané. Odporúča sa tovar počas zasielania poistiť. Predávajúci je povinný najneskôr do 14 dní vrátiť kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe kúpnej zmluvy. Predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu platby, ak mu tovar nebol doručený alebo kupujúci nepreukázal odoslanie tovaru predávajúcemu. Náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu znáša kupujúci.

10.10 Kupujúci zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Spotrebiteľ nezodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ak si predávajúci nesplnil informačnú povinnosť o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy.

10.11 V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý je používaný, poškodený alebo neúplný, zaväzuje sa kupujúci uhradiť predávajúcemu:

  1. hodnotu, o ktorú sa znížila hodnota tovaru v zmysle § 457 Občianskeho zákonníka v skutočnej výške
  2. náklady, ktoré vznikli predávajúcemu v súvislosti s opravou tovaru a jeho uvedením do pôvodného stavu kalkulované podľa cenníka pre pozáručný servis tovaru.

10.12 V súlade s § 7 ods. 6 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom sú:

  1. predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
  2. predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
  3. predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,
  4. poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
  5. predaj tovaru, ktorý bol v čase po uzavretí zmluvy a prevzatí tovaru od predávajúceho kupujúcemu zmontovaný, zložený alebo použitý takým spôsobom, že jeho opätovné uvedenie do pôvodného stavu predávajúcim nie je možné bez vynaloženia zvýšeného úsilia a zvýšených nákladov, napr. zložený alebo zmontovaný nábytok a pod.

10.13 Ustanovenia čl. 10 týchto VOP výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa podľa § 2 písm. a) Zákona o ochrane spotrebiteľa.

11.Záverečné ustanovenia

11.1. V prípade uzatvorenia kúpnej zmluvy v písomnej forme sa akékoľvek jej zmeny a doplnky musia vyhotoviť v písomnej forme.

11.2. Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi s výnimkou práva odstúpiť od zmluvy bude uskutočňovaná elektronicky prostredníctvom internetovej stránky predávajúceho alebo prostredníctvom emailových správ.

11.3. Na vzťahy neupravené týmito VOP sa vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode v znení neskorších predpisov a  zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.

11.4. Tieto VOP nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy.

11.5. Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka potvrdil, že sa s týmito VOP oboznámil, prečítal ich, porozumel ich obsahu a v celom rozsahu s nimi súhlasí.

12.Alternatívne riešenie sporov

12.1. Nakupujúci má právo požiadať predávajúceho o nápravu, v prípade ak má pocit, že predávajúci porušil jeho práva alebo nevybavil reklamáciu tak, aby bol aj on spokojný. Ak predávajúci do 30 dní na žiadosť neodpovie alebo na ňu odpovie odmietavo, spotrebiteľ môže podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. Podľa § 3 zákona 391/2015 Z.z. sú ARS subjektmi orgány a oprávnené právnické osoby. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa § 12 Zákona 391/2015 Z.z. Žiadosť môže podať tiež online prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO.

12.2 Alternatívne riešenie sporov je vyhradené výlučne pre spotrebiteľov fyzické osoby, nie podnikateľov. Riešenie sporu sa prebieha medzi spotrebiteľom a predávajúcim, ktorí uzavreli zmluvu na diaľku a, ktorých spor má hodnotu vyššiu ako 20 EUR. Maximálny poplatok, ktorý môže ARS požadovať je 5 EUR od kupujúceho, na úhradu nákladov.

Odstúpenie od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku

v zmysle § 7 a nasl. zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov o a zmene a doplnení niektorých zákonov

Predávajúci

Obchodné meno:

Ulica a číslo:

Mesto:

PSČ:

IČO:

DIČ/IČ DPH:

Telefón:

E-mail:

Kupujúci

Meno a priezvisko:

Ulica a číslo:

Mesto:

PSČ:

Telefón:

E-Mail:

Týmto Vám oznamujem, že odstupujem od uzavretej (vyberte jednu z možností):

Kúpnej zmluvy

zmluvy o poskytnutí služby

Predmet zmluvy bol zakúpený prostredníctvom internetovej stránky:

Bola mi zaslaná potvrdená objednávka číslo:

Zo dňa:

Číslo faktúry:

Tovar mi bol doručený dňa (deň prevzatia):

Žiadam preto o vrátenie (ponechajte len jednu možnosť):

plnej hodnoty faktúry (všetok fakturovaný tovar je predmetom odstúpenia od zmluvy) alebo čiastočnej hodnoty faktúry (len určitá časť z tovarov je predmetom odstúpenia od zmluvy)

názov vráteného predmetu zmluvy, a počet kusov (iba ak vraciate len časť tovaru):

Požadovaná hodnota k vráteniu:

Požadovanú sumu mi vráťte (vybraté ponechajte):

poštovým poukazom na moju adresu (uvedená hore)

prevodom na účet, číslo/kód banky alebo IBAN:

Ak tovar nie je súčasťou zásielky, beriem na vedomie skutočnosť, že predávajúci nie je povinný vrátiť peniaze do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy, do momentu pokiaľ mu nie je dodaný tovar, alebo nepreukážem zaslanie tohto tovaru.

Najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia som povinný / povinná zaslať tovar predávajúcemu.

V ……………………………….. Dňa ……………………..

………………………………

Meno priezvisko

(podpis)

Košík je prázdny